{fa}{/fa} {en}{/en}

رنگ روکش صندلی هواپیماهای مسافربری چگونه انتخاب شود؟

انتخاب رنگ روکش صندلی هواپیمای مسافربری

بدون تردید رنگ و طرح روکش صندلی کابین هواپیما دارای تأثیر روانی در مسافرین بوده و مسلماً فضایی که در آن از رنگ های نشاط آور و آرام استفاده شده است، در میزان آرامش و رضایت مندی مسافرین از خدمات شرکت هوایی موثر می باشد.

تزئینات مناسب کابین موجب ایجاد رضایت شغلی، انبساط خاطر و احساس غرور در خدمه پروازی شده و از هیجانات عصبی کارکنان در اثر خستگی چشم کاسته، حس همکاری و مشارکت را بین کارکنان تقویت کرده و احساس وفاداری آنها را به سازمان افزایش می دهد و در مسافرین نیز خاطره ای را باقی می گذارد که مدت ها آن را از خاطر نمی زدایند و از آن صحبت و تمجید می کنند. لذا لازم است تا جایی که امکانات سازمان اجازه می دهد از روکش صندلی با رنگ و طرح های متنوع استفاده شود.

رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، و تأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی کابین مسافری هواپیما ، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معنی‎دار و زیبا از عناصر طراحی است.

در یک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه‎بعدی فضا دارد. تجربه سالیان طولانی شرکت نوین گستر آسمان با تولید و اجرای روکش های صندلی با تنوع رنگ و ایجاد کنتراست در رنگ بندی روکش صندلی ها ثابت کرده است رنگ روشن و ملایم روکش صندلی و دیوارها ی کابین ، چشم و اعصاب کارکنان و مسافرین را آرامش می بخشد . استفاده توام با سلیقه از رنگ ها برای ایجاد یک محیط دلپذیر جهت حضور یک یا چند ساعته مسافرین در هواپیما ، نه تنها به سهم خود موجب ایجاد محیطی دلپذیر و پرجاذبه خواهد شد،بلکه سبب افزایش اعتبار سازمان و روحیه کارکنان و مسافرین نیز می گردد.

رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی قابل ملاحظه ای در مسافرین بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند.

برای آنکه بتوانیم ارتباطی درست میان طبیعت خود با دکوراسیون داخلی کابین هواپیما برقرار سازیم، باید ترس از متفاوت بودن با سایرین را از خود برانیم؛ مشکلی که امروزه اغلب شرکت های هوایی با آن درگیر هستند .، لذا توصیه می‌شود هیچ‌وقت برای یک فضا به طور مطلق از یک رنگ استفاده نکنیم، بلکه با استفاده از بازی با رنگ‌های مختلف و ایجاد کنتراست فضای کابین را زیباتر و مناسب‌تر جلوه دهیم.

مستحضر می باشید که ، رنگ‌ها بدون این‌که ما متوجه باشیم، هر لحظه زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. صحنه‌های ترسناک فیلم‌ها معمولاً پر است از رنگ آبی و سورمه‌ای؛ تا به این وسیله حس ترس و سرما به ما القا شود. در این حالت، عضلات ما منقبض می‌شوند و ترس به شکل ملموس‌تری در چهره‌مان آشکار می‌گردد. در آسایشگاه‌‌های اعصاب و روان هم معمولاً از رنگ خاکستری چرک زیاد استفاده می‌شود؛ چون این رنگ باعث کاهش اعتماد به نفس و در نتیجه، عدم مقاومت بیماران نسبت به تصمیم‌گیری‌های تیم درمانی می‌شود. اما متأسفانه در حال حاضر، رنگ غالب بسیاری از خطوط هوایی به دلیل کهنگی و آلودگی روکش های صندلی ‌ به این رنگ متمایل شده‌ است.

لذا توصیه این شرکت جهت استفاده از رنگ‌های متنوع، شاد و دلنشین در پوشش صندلی ها و فضای کابین هواپیماهای شرکت ایران ایر تور استفاده از رنگ‌های گرم که القاکننده حس گرما و جنب‌وجوش بوده و منجر به افزیش صمیمیت فضا ی کابین گردد ، این رنگها عبارتند از :

رنگ نارنجی

نارنجی رنگی گرم و صمیمی است که بسیاری از خواص رنگ قرمز را داراست، اما نه به شدت آن.

نارنجی پرتوهای شادی آفرینی از خود ساطع می‌کند که موجب رفع خستگی می شود.

نارنجی خالص ممکن است در سطوح بزرگ و به مقدار زیاد بیش از اندازه درخشان به نظر برسد، اما رنگ‌های دیگر خانواده نارنجی مانند هلویی، گلبهی، آجری جذاب تر و مناسب تر از نارنجی خالص هستند.

رنگ زرد

جذابیت رنگ زرد بیشتر به سبب قدرت آن در روشن نمایاندن فضاهای تاریک است.

فضاهایی که با تنالیته‌های رنگ زرد رنگ آمیزی شده باشند، انرژی بخش هستند و موجب رفع خستگی در بیننده می‌شوند. این رنگ تمرکزآفرین است و اگر به صورت خالص و به مقدار زیاد در محیط به کار گرفته شود،می‌تواند در بیننده خستگی عصبی ایجاد کند.

رنگ‌های خانواده زرد هر چه روشن تر باشند، انرژی ملایم‌تری به ما می‌دهند.

رنگ سبز

این رنگ آرامش بخش بوده و اضطراب را ازمسافرین دور می‌کند و موجب رفع استرس می‌شود. سبز رنگی ایده‌آل برای فضاهایی است که در آنها تمرکز و آرامش مورد نیاز است.

رنگ بنفش

بنفش رنگی مرموز است و بعضی از مردم آن را ناآرام و اضطراب آور می دانند. با این وصف،تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد، تنالیته‌های رنگ بنفش در درمان میگرن‌ها و اختلالات عصبی مفید هستند.

 



نوین گستر آسمان
درباره ما
توانمندی و خدمات ما
گواهی نامه ها
مشتریان ما
مقالات
گالری عکس
تماس با ما
English

Registered ISO 9001-2000 Certificate No: QI6546/2008

طراحی سایت
.تمامی حقوق محفوظ است